MADDE 1: AMAÇ VE GÖREV
PERSONEL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
BÖLÜM 1 GENEL HÜKÜMLER
Bu yönetmelik; LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ nezdinde görev yapan tüm personellerin çalışma koşul ve alanlarında uygulanacak esasları, disiplin hükümleri ile buna bağlı yaptırımları ve çeşitli amaçlarla oluşturulan kuralları düzenlemektedir. Ayrıca çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlamak, performans ve davranışlardan kaynaklanan sorunları ele alarak çözmek, çözüm prensiplerini belirlemek ve sonuç her ne olursa olsun çalışanlarımızın kendilerine adil davranıldığını hissetmelerini sağlamaktır.
Bu yönetmelik, LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ ile personel arasındaki iş sözleşmesi ve akdolunan diğer sözleşmelerin de ayrılmaz bir parçası hükmündedir. Yapılan iş, personel yönetmeliği, LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ disiplin yönetmeliği ve etik kuralları ile birlikte yorumlanacaktır.
MADDE 2: KAPSAM
Bu yönetmelik, LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ nezdinde görev yapmakta olan tüm bordrolu personeli kapsamaktadır.
BÖLÜM II GENEL KOŞULLAR
MADDE 3: İŞE ALINMA KOŞULLARI
LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ’ne personel alımında, aşağıdaki koşulların varlığı gözetilir;
a) Gerektiği durumlarda ilgili okullardan mezun olmak,
b) Yüz kızartıcı suçlardan ve genel olarak ağır hapis cezalarını öngören suçlardan bir mahkûmiyeti bulunmamak,
c) İşin gerektirdiği eğitim, bilgi, beceri, yetkinlik ve deneyime sahip bulunmak,
d) Kurum’un öngördüğü kurallara uygun olarak ve istediği bilgileri vererek işin gerektirdiği sağlık durumuna sahip bulunduğunu belgelemek,
Kurum, alınacak personelde, görevin özelliklerine göre yukarıda yazılı koşulların dışında bazı özellikler arayabilir. Özel koşulları değerlendirmek kurumun yetki ve takdirindedir.
3.1.İŞ BAŞVURUSU
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
Adaylar kuruma başvurduklarında öncelikle İnsan Kaynakları tarafından matbu veya elektronik ortamda düzenlenmiş olan “İş Başvuru Formu” nu doldurur.
Doğru ve eksiksiz doldurulması gereken bu form sadece bir başvuru niteliği taşır ve kurumu işe alma konusunda yükümlülük altına sokmaz.
Kurum gerekli gördüğü hallerde eleman seçimi için profesyonel bir firma ile çalışabilir, İnsan Kaynakları başvuru sahibinin işe uygunluğunu tespit etmek amacıyla her türlü denetim, araştırma ve değerlendirmeyi yapmak hak ve yetkisine sahiptir. Ayrıca, İnsan Kaynakları, adayın işe uygunluğunu tespit etmek amacıyla çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulayabilir.
3.2.İŞE ALINMA
İşe alınan adaya; yapacağı işin niteliği, işe başlama tarihi, ücreti ve bu yönetmelikte yer almayan özel hak ve koşullar yazılı olarak bildirilir.
Personel işe başlamadan önce, kendisine tebliğ olunan bu yönetmeliği okumak yükümlülüğündedir. Kendisine yönetmelikle birlikte verilen belgeyi veya özel sözleşmesindeki özel hükmü kabul ettiğini beyan eder ve bu beyanı müteakip göreve başlar.
İşe alınma konusunda bu maddede yer almayan hususlarda, LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ Kurum teamülleri esas alınır.
3.3. BİLGİ VE BELGELER
Personel iş başvurusunda bulunduktan sonra kurumun kendisinden isteyeceği her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadır. Bu bilgi ve belgeleri personelin kendisi, ailesi, referansları ile mesleğindeki beceri, deneyim, sağlık durumu ve benzeri özelliklere ilişkin olabilir.
Kendisinden istenen bilgi ve belgelerde gerçeği gizleyen, değiştiren, eksik bilgi ya da yanıltıcı bilgi verenlerin iş sözleşmesi, bu durumun ortaya çıktığı ve işveren tarafından öğrenildiği tarihte başkaca bir soruşturma yapılmaksızın İş Kanunu md. 25-II-a uyarınca derhal ve tazminatsız olarak feshedilir.
MADDE 4: GÖREV VE SORUMLULUKLAR
a) Çalışanın görev ve sorumlulukları, İş Sözleşmesinde, Personel ve Disiplin Yönetmeliğinde ve Görev Tanımında belirlenir. Ancak bir işin tam olarak yapılabilmesi için gerekli olan çalışmalar, iş sözleşmesinde, görev tanımında veya Personel ve Disiplin Yönetmeliğinde yazılmamış olsa bile işin muhtevasına dahil olup yazılı olmadıkları gerekçesiyle yapılmalarından kaçınılamaz.
b) İşverence gerekli görülen hallerde personel, işyeri içinde unvanı veya niteliği benzer ya da birbirine yakın başka işlerde veya başka yerlerde geçici veya daimî olarak görevlendirilebilir. Personel iş akdini, işbu madde hükmünü “net olarak anlayıp, kabul edip” imzalar.
c) Çalışana kendi görevi ile birlikte kendi eğitim deneyim, yetenek ve mevkiine uygun olma koşuluyla “Ek Görev” verilebilir veya bir “Göreve Vekâlet Etme” si istenebilir, bu halin süresini münhasıran işveren tayin eder. İşbu sözleşmeyi bu şartta kabul eden çalışanın daha sonra aksi yöndeki iddia ve talepleri dinlenmez.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
d) Kurum personeli, görevlerini yerine getirirken Yasalar ve bu Yönetmelikte öngörülen İş Ahlakı ilkelerine ve Çalışma Yaşamının Ortak Değerlerine uygun davranmak yükümlülüğündedir.
e) Personel; kurumuna, ülkesine, yönetimine, hizmet verdiği tüm kişi ve kuruluşlara karşı güvenilirlik ve saygınlık simgesi olmayı amaçlar. Yasalara ve yazılı veya sözlü, kurum kural, prensip ve ilkelerinin tümüne uygun hareket eder.
f) Personel, görevi gereği kendisine kurumca sağlanan veya iş yerinde bulunmak dolayısı ile ulaşma ya da öğrenme olanağına sahip bulunduğu ve kurumun işlemleri, girişimleri, teknik ve idari örgütlenmesi ve diğer unsurlar hakkında bilgileri gizlilik içinde tutacağını, işten ayrıldıktan sonra da hiçbir surette bilgileri kullanmayacağını ve kurumun yazılı izni dışında üçüncü şahıslara açıklamayacağını taahhüt eder. Bu taahhüde aykırılık halinde LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ’nin uğrayacağı maddi ve manevi zararlar personel tarafından karşılanacaktır.
g) Kurum, işçi sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için yasa ve yönetmelik gereği önlemleri alır. Personel de işçi sağlığı ile güvenliği, İş Sürekliliği Planı ve çalışma ortamı konusunda alınan her türlü kural ve önleme uymakla yükümlüdür. İş güvenliğinin gerektirdiği araç – gereç ve malzemenin kullanılmasından hiç bir gerekçe ile kaçınamaz. Personel, kurum tarafından alınan İş Sağlığı ve Güvenliği tedbirlerine uymaması halinde oluşabilecek her türlü kaza neticesinde meydana gelebilecek tüm maddi ve manevi zararlardan tek taraflı olarak sorumludur.
h) Personel; görevine, kurumun ciddiyetine, kültürüne ve kurumsal iş ortamına uygun giyinmek ve kişisel görünümüne dikkat etmekle yükümlüdür. Bayan çalışanların saç ve tırnak bakımına, hijyene azami özen göstermesi, takı, makyajın aşırılığa kaçmamasına özen göstermeleri beklendiği gibi, erkek çalışanlarında hijyen, saç, sakal ve tırnak bakımına özen göstermeleri beklenmektedir.
i) Personel, işe girişe göre değişiklik arz eden medeni, ikamet, askerlik veya aile bilgilerinde değişiklik olması halinde, değişikliğin ortaya çıktığı tarihten itibaren en geç iki hafta içinde İnsan Kaynaklarına belgeleyerek bildirmekle yükümlüdür. Yükümlülüğe aykırı davranılması halinde personele uyg ulanacak yaptırım İş Kanunu’na uygun olarak Disiplin Kurulu tarafından belirlenecektir.
j) Günlük işlerin yürütülmesi sırasında personel birbirine yardımcı olmak, desteklemek ve uyum içinde çalışmak yükümündedir.
k) Hangi nedenle olursa olsun görevinden ayrılan personel, kendisine işin gereği olarak verilmiş tüm kurum malzemelerini geri vermek zorundadır. İmza karşılığı personele teslim edilen Malzeme ve Demirbaş eşyalar yine imza karşılığı teslim edilecek olup; eksik teslimden kaynaklı Kurum zararı personel tara fından karşılanacaktır. Tüm bu işlemler, bu konulardaki sürece ve Kanuna uygun olarak yürütülecektir.
l) Kendi isteği ile görevinden ayrılacak olan personel İnsan Kaynakları Yöneticisine durumu yazılı olarak bildirmek, bildiri tarihinden itibaren yasal (ve varsa sözleşmesel) ihbar sürelerinin sonuna kadar görevine devam etmek ve elindeki işleri bitirmekle yükümlüdür. Aksi halde İş Kanunu’nda belirtilen ihbar önelleri uyarınca personel LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ’ne gerekli tazminatları ödeyecektir.
A. ÇALIŞMA ŞARTLARI
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
a) Kurum Yönetimi, işin ve halin gereklerine göre İş Kanunu’nda tanımlanan esnek çalışma düzenlerini, haftalık çalışma süresi 45 Saati geçmemek koşuluyla tespit ederek uygular. Kurum yönetimi; hafta içi çalışma süresini haftanın çalışılan günlerine farklı olarak bölebilir. Kurum, İş Kanunu çerçevesinde, gerekli gördüğü hallerde telafi ve denkleştirme çalışması yaptırabilir.
b) İş ve iş yerinin gerekliliklerine göre, yasal sınırlamalara riayet etmek kaydıyla kurum, personele fazla sürelerle çalışma veya fazla çalışma yaptırabilir. Personel, işverenin talebi ve talimatı olması halinde, fazla sürelerle çalışma ve fazla çalışma yapmayı kabul ve taahhüt eder.
c) İş Kanunu ve İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak, işveren personelden hafta ve genel tatil günlerinde çalışmasını isteyebilir. Fazla çalışma ve fazla sürelerle çalışmaya ilişkin belirlenen, işverenin yazılı talimatına ilişkin şartlar, genel tatil ve hafta tatili çalışmaları için de aynen geçerlidir. Tatil günlerinde çalışan personele, işveren ihtiyarında olmak üzere, bir başka gün izin verilebileceği gibi, ek ücret de ödenebilir.
d) Ara dinlenmeler ve yemek molaları kurum tarafından belirlenmiş ve duyurulmuştur. Belirlenen saatlerin dışında mola verilemez. Ancak özel durumlarda amirlerinin izni ile birlikte mola alınabilir.
e) Sigara içme alanları firma genelinde belirlenmiş olup, bu yerler gerek işaretlerle gerekse de yazılı olarak personele bildirilmiştir. Harici alanlarda sigara içilmesi kesinlikle kabul edilmemektedir. İşbu hükme aykırı davranılması halinde gerek LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ’nin gerekse de diğer personelin uğrayacağı zararlardan personel sorumlu olacak ve gerekli soruşturma Disiplin Kurulunca yapılarak personelin iş akdi İş Kanunu md.25/II kapsamında değerlendirmeye alınacaktır.
f) Personel iş yerinde özel ziyaretçi kabul edemez. Zorunlu hallerdeki görüşmeler için amirinden izin alır. Bu ziyaretçiler ile iş yerinin TEHLİKE arz eden kısımlarında görüşme yapılamaz. Buna ilişkin önlem alma yükümlülüğü personele aittir.
g) Personel çalışma saatleri içinde internette işi ile ilgisi olmayan sitelere giremez. İş ile ilgili olmayan uzun telefon görüşmeleri yapamaz. Görevi dışındaki işlerle uğraşamaz. İşbu hükme aykırı davranılması halinde gerek LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ’nin gerekse de diğer personelin uğrayacağı zararlardan personel sorumlu olacak ve gerekli soruşturma Disiplin Kurulunca yapılarak personele İş Kanunu md. 38’e riayet edecek şekilde “Ücret Kesme Cezası” uygulanacaktır.
h) İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yahut İş Sözleşmesi ile çelişki vukuunda, personel ile LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ arasında akdedilen İş Sözleşmesi uygulanacaktır.
B. PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE ÖDÜLLENDİRME SİSTEMİ
Personelin; görevi ile fonksiyonları, bireysel yetkinlik gelişimi, kurum stratejik planlarına uygun olarak belirlenen aksiyonlara katkısı itibarı ile başarı dereceleri ve sayısal notunu veya başarısızlığını değerlendiren ve kurumun hedeflerini gerçekleştirmede katkıyı ölçümleyen, başarı derecelerine göre ödüllendirme kriterlerini veya başarısızlığa göre ise bunun sonuçlarını belirleyen bir sistemdir. Performans Değerlendirmesi ile ilgili genel kurallar ve uygulama yöntemi kurum politikaları çerçevesinde belirlenir.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
C. KARİYER PLANLAMA
Terfi, transfer, rotasyon, potansiyel adayların belirlenmesi dahil, kurumda mevcut çalışanların gelecekteki gelişimlerinin planlanmasıdır.
Personelle ilgili kariyer planlaması konusunda kurum yönetiminin en son duyurduğu süreç ve plan uygulanır.
D. EĞİTİM VE KİŞİSEL GELİŞİM
Personel kurumun stratejileri, hedefleri, insan kaynakları politikaları, bireysel performans ve potansiyel değerlendirme sonuçları çerçevesinde ve işin gerekleri ile belirlenmiş olan eğitim ihtiyaçlarına göre, bilgi ve becerilerinin geliştirilmesine, performansının ve yetkinliklerinin arttırılmasına yönelik eğitim ve gelişim uygulamalarına katılmak ve bu konuda gereken özen ve dikkati göstermekle yükümlüdür.
Personel ayrıca, kuruma fayda sağlayacak her türlü eğitimi talep etmekte serbesttir.
BÖLÜM III YÖNTEM
MADDE 5: UYGULAMALAR
Bu yönetmeliğin “Disiplin suç ve cezaları” bölümünde belirtilen disiplin suçlarının işlenmesi durumunda suçu gören ya da tespit eden kişi ya da kişilerce “DURUM TESPİT TUTANAĞI” (Ek-1) tutulur.
Bu tutanakta olayın;
Bu tutanak en kısa sürede İnsan Kaynakları Departmanına teslim edilir.
“Durum Tespit Tutanağı” nı teslim alan İnsan Kaynakları Müdürü tutanakta bahsi geçen olayın disiplinle ilgili bir konu olup olmadığını değerlendirerek soruşturma yapmaya gerek olup olmadığına karar verir.
Soruşturma açılması gerekiyorsa İnsan Kaynakları Müdürü en geç üç (3) gün içerisinde olayın tarafı ve tanığı olan kişilerden yazılı olarak olayla ilgili ayrıntılı ifade vermelerini talep eder.
Tüm belgeler ilgili personelin amiri ve İnsan Kaynakları Müdürü tarafından değerlendirilir;
Bu değerlendirme sonunda ilgili personel;
Haklı bulunursa herhangi bir yaptırım uygulanmaz.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
Haksız bulunursa suçun önemine göre kendisine “disiplin cezası” uygulanır.
MADDE 6: DİSİPLİN UYGULAMASI
İşyerinde çalışma düzeninin amaç ve hedeflere uygun biçimde işlemesi için öngörülen koşullar, yasaklar, sorumluluk ve zorunluluklara aykırı davranışları ile böyle durumlarda uygulanacak hükümler disiplin kurallarını oluşturur.
Personelin kurumda huzur içinde çalışması, hizmetlerin iş birliği içinde yürütülmesi, kurum ve çalışanlarının ortak yararlarının korunması amacıyla uygulanan yaptırımlar disiplin cezalarını oluşturur.
Aşağıda bahsedilen disiplin cezaları sıralama olarak aynı zamanda ceza şiddetinin sıralamasını göstermektedir.
Aynı suçun 6 aylık süre içerisinde tekrarı halinde ilgili personele bir üst derecedeki ceza uygulanır.
Disiplin değerlendirilmesi sonucu personelin yapacağı savunmaya göre bu yönetmelikte belirlenen ceza aynen uygulanabileceği gibi daha hafif bir ceza da verilmesi değerlendirmeyi yapan yöneticilerin takdiridir.
Disiplin cezası verilecek personelin bu karara itiraz etmek hakkı vardır.
Tanımlanmış maddelere ek olarak bu maddelerde yer almamış başkaca iş güvenliği ve iş disiplini suçu sayılacak fiil ve davranışlar için fiilin niteliğine göre söz konusu maddedeki yaptırımlar uygulanır.
MADDE 7: DİSİPLİN KURULU
İşyeri hizmet ve işlemlerini düzenleyen her türlü yazılı kaynağın belirttiği ve/veya zorunlu kıldığı işlem ve sorumlulukların, etik kurallara ve yasal mevzuata uygun olarak yerine getirilmesini temin eden, çalışanlar hakkında caydırıcı, engelleyici ve düzeltici önlem alarak bu yönetmeliğin öngördüğü cezaları vermeye yetkili kuruldur.
Disiplin kurulu, yönetmelik uygulamaya geçtiği tarihte LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ ‘nde görevli ve yetkililerinden olmak üzere toplam dört kişiden oluşur. Kurul, üyelerin kendi içinden seçtiği Başkan tarafından yönetilir. Kurulda her üyenin bir oy hakkı vardır. Oyların eşitliği durumunda Başkanın oy verdiği görüş kabul edilmiş sayılır. İnsan Kaynakları kurulun sekretarya hizmetlerini yürütmekle görevlidir.
Disiplin Kurulu, Başkan tarafından tespit edilen gün ve saatte toplanır. Toplantı iş günleri ve saatleri içinde yapılır.
Disiplin Kurulu, Başkan ve üyelerince gerekli soruşturmayı yaptıktan ve delilleri inceledikten sonra, personelin de savunmasını dikkate alarak karar verir. En az üç üyenin katılımıyla alınan kararlar, karar defterinde kayıt altına alınır ve alınan karar ilgili personel ve/veya kurum ile yazılı olarak paylaşılır.
4857 sayılı iş Kanununun 25.maddesi gereğince işverenin haklı nedenle derhal fesih hakkı saklı olup, 25. Madde hükümleri Disiplin Kurulu kararı olmaksızın işverenlikçe uygulanabilir.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
MADDE 8: DİSİPLİN CEZALARI
BÖLÜM IV
DİSİPLİN SUÇLARI VE CEZALARI
İşyerinde İş Kanunu’na, iş sözleşmesindeki maddelere, işçi sağlığı ve iş güvenliği kurallarına, çevre ve atık yönetimi kurallarına uymayanlara, LÜLEBURGAZ ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ Yönetimince onaylanıp yayınlanan usul ve kurallara ve personel ve disiplin yönetmeliği hükümlerine aykırı tavır ve davranışlarda bulunanlara aşağıda tanımlı olan cezalar uygulanır.
A) Uyarı/İhtar
B) Ücret Kesme Cezası
C) İş Akdi Feshi
Aynı suçun 6 aylık süre içerisinde tekrarı halinde ilgili personele bir üst derecedeki ceza uygulanır.
Disiplin değerlendirilmesi sonucu personelin yapacağı savunmaya göre bu yönetmelikte belirlenen ceza aynen uygulanabileceği gibi daha hafif bir ceza da verilmesi değerlendirmeyi yapan yöneticilerin takdiridir
Disiplin cezası verilecek personelin bu karara itiraz etmek hakkı vardır.
Tanımlanmış maddelere ek olarak bu maddelerde yer almamış başkaca iş güvenliği ve iş disiplini suçu sayılacak fiil ve davranışlar için fiilin niteliğine göre söz konusu maddedeki yaptırımlar uygulanır.
1. UYARI/İHTAR
Personele görev ve davranışlarına özen göstermesi ve daha dikkatli davranması gerektiğinin bildirilmesidir. Aşağıda gösterilen durumlarda personele ihtar cezası verilir;
içerisinde Personel bölümüne iletmemek,
gezdirmek,
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
sebepsiz, habersiz bir gün işe gelmemek,
kıldığı test, aşı vb. uygulamaları yerine getirmemek veya takibinde gereken hassasiyeti göstermemek,
göstermemek,
zarara uğratmak,
bildirmemek,
işlemleri geciktirerek işyerini zarara uğratmak,
karıştırmak ve bu durumun gizliliğini ihlal etmek suretiyle bu bilgileri başkasıyla paylaşmak.
benzer davranışları sürdürmek.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
2. ÜCRET KESME CEZASI
İş Kanunu md. 38 uyarınca işçi ücretlerinden bir ayda iki gündelik veya parça başına yahut yapılan iş miktarına göre verilen ücretlerde işçinin iki günlük kazancından fazla olamayacak şekilde ücretinin kesilmesini ifade eder.
3. İŞ AKDİ FESHİ
Personelin iş sözleşmesinin ihbar ve kıdem tazminatı ödenmeksizin feshedilmesidir. Haklı nedenle sözleşmenin işveren tarafından feshine olanak veren İş Kanunu’nun 25. maddesinde gösterilen nedenlerin yanı sıra, anılan maddenin anlam ve amacına uygun olarak, aşağıda yazılı nedenlerle de işten çıkarma cezası uygulanır:
benzer davranışları sürdürmek,
MADDE 9: SAVUNMA VE TEBLİGAT
Yapılacak disiplin soruşturmasında isnat olunan eylem ve davranışların ilgililere geniş bir özetinin yazılı olarak bildirilmesi gerekmektedir.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
Yazılı olarak verilecek olan savunmada, savunmanın verildiği tarih, saat ve tüm ayrıntıların bildirilmesi esastır. Aksi takdirde savunma verilmemiş olarak kabul edilecektir. Ayrıca mevcut olması halinde şahitlerin gösterilmesi ve kendilerinin de beyanlarının alınması önem arz etmektedir.
Savunmaya ilişkin tebligata rağmen şikâyet olunan kişi yazılı savunma vermez ya da savunma vermekten imtina ettiğine dair imza vazetmezse, disiplin kurulu tarafından savunmasının alınması ile görevlendirilmiş olan kişi ve iki şahit huzurunda, şikâyet olunan kişinin imzasını vermediği bir tutanak ile tespit edilir. Bu tutanak ile şikâyet olunan kişi bu hakkından vazgeçmiş sayılır.
Bu hususlarda yapılacak her türlü tebligat personelin Kurum’a bildirdiği adrese yapılacak olup adresin hatalı/eksik olması halinde dahi beyan edilmiş adrese gönderilecek tebligatlar tebliğ edilmiş sayılacaktır.
MADDE 10: SORUŞTURMA SÜRESİ
Disiplin kurulu kendisine intikal eden ihbar ve şikâyetleri en çok altı (altı) iş günü içinde soruşturmaya başlar ve kesin olarak sonuçlandırır.
MADDE 11: ŞİKAYETLER
Şikayetler şirket yönetimi ya da iş görenler tarafından, yazılı olarak disiplin kuruluna, Bölüm Şefine veya İnsan Kaynaklarına doğrudan yapılabilir.
Şikâyeti gerektiren olaylara ilişkin tüm belgeler sunulur. Gerekli durumlarda şikâyet ve ilgili belgeler disiplin kuruluna sözlü beyanla da intikal ettirilebilir. Bu durumda tutulacak bir tutanak şikayetçi tarafından imzalanır.
MADDE 12: MÜSTAFİ SAYILMA HALLERİ
Üst üste çağrıldığı üç toplantıya, kurulca kabul edilen bir mazerete dayanmaksızın katılmayan disiplin kurulu üyeleri müstafi addedilir.
MADDE 13: İŞ AKDİNİN SONA ERMESİ
Gerek işveren gerekse personel iş kanununda öngörülen esas ve sürelere uyarak karşı tarafa ihbarda bulunmak suretiyle iş sözleşmesini feshedebilir.
Personel ihbarda bulunarak sözleşmeyi feshettiği takdirde ihbar süresine uymak ve işini aksatmadan devam ettirmek zorundadır. Kurum yönetimi fesih bildiriminin süresi bitmeden personelin işten ayrılmasına izin verebilir. Personelin, ihbar süresine uymaksızın iş akdini feshetmesi halinde, işveren ihbar tazminatı için yasal yollara başvuracaktır.
MADDE 14: SON HÜKÜMLER
İşe alınan her personel işbu personel ve disiplin yönetmeliğinin, iş sözleşmesinin ayrılmaz bir parçası olduğunu kabul ve beyan eder.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi
İşbu Personel ve Disiplin Yönetmeliği toplam 16 madde ve 11 sayfadan ibarettir.
Yürütme Yetki ve Sorumluluğu
Bu yönetmelik kurum yönetimi tarafından yürütülür.
Yürürlük Tarihi
Bu yönetmelik 01.05.2024 tarihinde kurum tarafından kabul edilerek yürürlüğe konmuş ve uygulanmaya başlanmıştır.
İŞVEREN PERSONEL
Bir nüshasını teslim aldım.
Lüleburgaz Özel Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi